Bezpłatny webinar, 07.05.2024, 11:00-13:00
Kompendium wiedzy
o dofinansowaniu
dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Opis webinaru
W jaki sposób szkoły ponadpodstawowe mogą skorzystać z dofinansowania Aktywna Tablica 2024? Jakie pomoce może zakupić placówka? I jak wybrać najlepsze dla nauczyciela pomoce edukacyjne, takie jak wirtualne laboratoria i materiały do nauczania kodowania i programowania?
Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze „Aktywna Tablica 2024. VR i programowanie”, czyli wydarzeniu poświęconemu w całości tegorocznej – i ostatniej już! – edycji dofinansowania Aktywna Tablica. Tym razem wraz z zaproszonymi ekspertami skupimy się na potrzebach i wsparciu szkół ponadpodstawowych, w tym na pomocach edukacyjnych, takich jak wirtualne laboratoria, wykorzystujących wirtualną rzeczywistość i materiałach do nauczania kodowania i programowania.
Podczas wydarzenia przedstawione zostaną rozwiązania do nauki podstaw programowania w języku Python wraz z pierwszym hybrydowym kursem STEAM współpracym z polskim układem learn:bit (rozszerzeniem dla kontrolera micro:bit) oraz przedmiotowe zasoby immersyjne, czyli polskie oprogramowanie VR – eduLabVR.
Prelegenci opowiedzą o tym, jak tworzyć interaktywne interdyscyplinarne projekty z obszaru STEAM, wykorzystując możliwości programowania i doświadczeń praktycznych, a także o przyszłości technologii immersyjnej w połączeniu z interaktywnymi materiałami edukacyjnymi. W ramach wydarzenia nie zabraknie także technicznych informacji dla szkół na temat składania wniosków o dofinansowanie w tegorocznej edycji programu Aktywna Tablica.
Weź udział w webinarze i dowiedz się więcej o takich tematach jak:
Aktywna Tablica 2024 dla szkół ponadpodstawowych
Gotowe wnioski o dofinansowanie Aktywna Tablica
Pomoce edukacyjne spełniające wymogi dofinansowania
Praca metodą projektu i nauczanie w modelu STEAM
Wirtualne laboratoria wykorzystujące wirtualną rzeczywistość (VR)
Materiały do kodowania i programowania w języku Python
Program webinaru
- 11:00-11:45
Twórz – Ucz się – Bądź kreatywny
Zbyszek Karwasiński
- 11:45-12:30
Przedmiotowe zasoby wirtualnej rzeczywistości w pracy metodą projektu
Marcin Paks
- 12:30-13:00
Aktywna Tablica 2024 – wniosek A, podsumowanie
Jacek Świątek
- 13:00
Q&A, czyli pytania i odpowiedzi
Prelegenci
Zbyszek Karwasiński
Trener, konsultant ds. edukacji w Dziale Zaawansowanej Wizualizacji i Interakcji Poznańskiego Centrum Superkomputerowo–Sieciowego, specjalista ds. edukacji STEAM i kompetencji cyfrowych. Lider Zespołu Laboratorium Innowacyjnej Edukacji PCSS w Poznaniu.
Marcin Paks
Specjalista w zakresie tworzenia i rozwoju produktów edukacyjnych, współorganizator grupy Superbelfrzy RP. Koordynator ICT w Śląskiej Szkole Jakości, Członek Rady Programowej Szkoła 4.0 oraz ekspert Sieci Edukacji Cyfrowej Komet@ oraz doradca Fundacji EdTech Poland.
Jacek Świątek
Dyrektor marketingu w gdańskiej firmie Learnetic SA. Z wykształcenia dziennikarz, redaktor i publicysta, od początku swojej kariery zawodowej związany z mediami i nowoczesnymi technologiami w szkolnictwie. Autor warsztatów i prelekcji na temat praktycznego wykorzystania nowoczesnych rozwiązań w edukacji.