Bezpłatny webinar, 07.05.2024, 11:00-13:00

Kompendium wiedzy
o dofinansowaniu

dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Opis webinaru

W jaki sposób szkoły ponadpodstawowe mogą skorzystać z dofinansowania Aktywna Tablica 2024? Jakie pomoce może zakupić placówka? I jak wybrać najlepsze dla nauczyciela pomoce edukacyjne, takie jak wirtualne laboratoria i materiały do nauczania kodowania i programowania?

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze „Aktywna Tablica 2024. VR i programowanie”, czyli wydarzeniu poświęconemu w całości tegorocznej – i ostatniej już! – edycji dofinansowania Aktywna Tablica. Tym razem wraz z zaproszonymi ekspertami skupimy się na potrzebach i wsparciu szkół ponadpodstawowych, w tym na pomocach edukacyjnych, takich jak wirtualne laboratoria, wykorzystujących wirtualną rzeczywistość i materiałach do nauczania kodowania i programowania.

Podczas wydarzenia przedstawione zostaną rozwiązania do nauki podstaw programowania w języku Python wraz z pierwszym hybrydowym kursem STEAM współpracym z polskim układem learn:bit (rozszerzeniem dla kontrolera micro:bit) oraz przedmiotowe zasoby immersyjne, czyli polskie oprogramowanie VR – eduLabVR.

Prelegenci opowiedzą o tym, jak tworzyć interaktywne interdyscyplinarne projekty z obszaru STEAM, wykorzystując możliwości programowania i doświadczeń praktycznych, a także o przyszłości technologii immersyjnej w połączeniu z interaktywnymi materiałami edukacyjnymi. W ramach wydarzenia nie zabraknie także technicznych informacji dla szkół na temat składania wniosków o dofinansowanie w tegorocznej edycji programu Aktywna Tablica.

Weź udział w webinarze i dowiedz się więcej o takich tematach jak:

Aktywna Tablica 2024 dla szkół ponadpodstawowych

Gotowe wnioski o dofinansowanie Aktywna Tablica

Pomoce edukacyjne spełniające wymogi dofinansowania

Praca metodą projektu i nauczanie w modelu STEAM

Wirtualne laboratoria wykorzystujące wirtualną rzeczywistość (VR)

Materiały do kodowania i programowania w języku Python

Program webinaru

Twórz – Ucz się – Bądź kreatywny
Zbyszek Karwasiński
Przedmiotowe zasoby wirtualnej rzeczywistości w pracy metodą projektu
Marcin Paks
Aktywna Tablica 2024 – wniosek A, podsumowanie
Jacek Świątek
Q&A, czyli pytania i odpowiedzi

Prelegenci

zbyszek-2
Zbyszek Karwasiński

Trener, konsultant ds. edukacji w Dziale Zaawansowanej Wizualizacji i Interakcji Poznańskiego Centrum Superkomputerowo–Sieciowego, specjalista ds. edukacji STEAM i kompetencji cyfrowych. Lider Zespołu Laboratorium Innowacyjnej Edukacji PCSS w Poznaniu.

marcin
Marcin Paks

Specjalista w zakresie tworzenia i rozwoju produktów edukacyjnych, współorganizator grupy Superbelfrzy RP. Koordynator ICT w Śląskiej Szkole Jakości, Członek Rady Programowej Szkoła 4.0 oraz ekspert Sieci Edukacji Cyfrowej Komet@ oraz doradca Fundacji EdTech Poland.

jacek
Jacek Świątek

Dyrektor marketingu w gdańskiej firmie Learnetic SA. Z wykształcenia dziennikarz, redaktor i publicysta, od początku swojej kariery zawodowej związany z mediami i nowoczesnymi technologiami w szkolnictwie. Autor warsztatów i prelekcji na temat praktycznego wykorzystania nowoczesnych rozwiązań w edukacji.

Aktywna Tablica 2024 – VR & Programowanie

Bezpłatny webinar, 7.05.2024, 11:00-13:00